Brood, goed verhaal | De gezonde waarde van brood

Vanaf september start het NBC de imagocampagne “Brood, goed verhaal” namens de Nederlandse en Belgische bakkerijsector. De voedzame kanten van brood worden in diverse broodverhalen verteld en sluiten aan op de informatiebehoefte van de consument over voeding en gezondheid. Jij als bakker kunt deze verhalen verder verspreiden via je eigen netwerk om jouw klanten te informeren over al het goede van brood. Meer informatie is te vinden op www.broodgoedverhaal.nl.

07/07/2022

Brood krijgt de aandacht die het verdient

Brood heeft anno 2022 niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product en sluit nog niet genoeg aan op een lifestyle trend. Ten onrechte denken nog steeds veel mensen bijvoorbeeld dat koolhydraten (uit brood) slecht zijn of dat brood een dikmaker is. Dit terwijl brood heel voedzaam is, barst van de eiwitten, plantaardig is, dichtbij geproduceerd en past bij ieder moment. Iedereen weet vandaag de dag veel over voeding, is bewust bezig met gezondheid en waar eten vandaan komt. De campagne speelt daarop in door te vertellen over de goede eigenschappen van brood als gezond, vers en veelzijdig product en te laten zien dat brood uitermate goed past in een gezonde levensstijl.

Van onzinverhaal tot sterk verhaal

Aan de hand van verschillende broodverhalen enthousiasmeert de campagne mensen over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze. Volkoren vormt de hero van de campagne, als lichtend voorbeeld van al het goede van brood. Eerder schreven wij ook al een blog over Volkorenbrood: superfood in verantwoord voedingspatroon. De campagne wordt aangevuld met pr, communicatie voor voedingsprofessionals en evenementen. Zo vinden de ‘Blik op’-kennissessies en ook de Week van het Brood opnieuw plaats, later dit jaar en in 2023.

Benieuwd naar de broodverhalen? Lees dan verder op www.broodgoedverhaal.nl.