Search

Accountmanager Ambacht
Oost- en West-Vlaanderen

Heb jij passie voor de bakkerijsector? Krijg jij energie van sparren met klanten en het vertalen van wensen naar concrete oplossingen?

Accountmanager Ambacht voor de regio Oost- en West-Vlaanderen (fulltime)

Als Account Manager Ambacht inspireer je klanten met onze kwaliteitsproducten. Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van jouw eigen commerciële doelstellingen. Dit doe je door intensief samen te werken met jouw netwerk, het geven van passend advies en inspiratie. Je voelt je thuis in een professioneel team met enthousiaste collega’s.

Wat ga je doen?

In deze brede rol ben je verantwoordelijk voor de regio Ambacht Oost- en West-Vlaanderen. Je bent daarbij het aanspreekpunt voor onze ambachtelijke klanten als ook de grossiers in deze regio. Je hebt een proactieve focus op het gebied van potentie, verkoopkansen, omzet en strategische waarde.

Als sparringpartner van de  ambachtelijke bakkers en grossiers daag je jezelf en jouw collega’s uit om succesvol te zijn! Je werkt onder meer samen met collega’s van de afdelingen Marketing, Customer Services, Category Management en I&D. Je bent in staat om de wensen van de klant te vertalen naar passende oplossingen. Daarbij beheers je het spel van verbetering en innovatie als ook het introduceren van nieuwe producten en concepten. Door jouw verbindende karakter weet je interne en externe stakeholders mee te krijgen, altijd in het belang van klant en kwaliteit.

  • Je bent verantwoordelijk voor het identificeren, kwalificeren en ontwikkelen van zakelijke relaties en het afsluiten van transacties.
  • Je levert toegevoegde waarde aan klanten.
  • Je vertaalt de behoeften en wensen van de klant naar passende oplossingen.
  • Je beheert een bestaande klantenportefeuille en breidt deze met nieuwe (potentiële) klanten uit. Steeds met als doel om Sonneveld producten en oplossingen in de markt te zetten.
  • Je geeft focus aan business ontwikkeling en uitbreiding van je klantenportefeuille.
  • Je verzamelt en analyseert informatie uit de markt. Door deze gegevens te interpreteren en te vertalen, speel je in op de behoeften van de klanten en draag je bij aan commerciële successen. Daarbij rapporteer en beheer je actief het CRM systeem.

Er wordt van je verwacht dat je op een strategisch niveau kunt meedenken en handelen. Je bezit bij voorkeur een uitgebreide markt- en productkennis, om optimaal op de wensen en behoeften van de klant in te spelen.

Waar kom je te werken?

Je komt terecht in een warm en hecht team waar je jezelf mag zijn. Ons kantoor bevindt zich in Antwerpen, maar je zal veelal en-route zijn. Ook thuiswerken behoort tot de mogelijkheden. Je rapporteert rechtstreeks aan de commercieel directeur België. Je zal zo nu en dan met het team naar het hoofdkantoor in Papendrecht (Nederland) reizen, om met collega’s van andere afdelingen te sparren.

We zijn een inspirerend bedrijf met een voorliefde voor de bakkerij dat de wedstrijd altijd wil winnen!

Wat breng jij met je mee?

Als Account Manager heb jij zakelijk inzicht, dynamische instelling en hoge mate van klantgerichtheid. Je bent een gesprekspartner voor jouw klanten en kan hen adviseren als het hun processen, assortiment en aankopen betreft. Dit maakt jou tot een succesvolle professional. Verder beschik jij over:

  • Bij voorkeur een eerste commerciële ervaring in een soortgelijke functie binnen de voedingssector (affiniteit voor de bakkerij is een pré);
  • een professionele gesprekspartner die met oprechte interesse doorvraagt naar de uitdagingen van de klant.

Je hebt van nature een commerciële instelling. Je bent ondernemend, creatief en conceptueel sterk.

Wat hebben wij te bieden?

Naast een super tof team met leuke collega’s en een zeer afwisselende job, kun je van ons een attractief verloningspakket, bedrijfswagen en andere tools verwachten om jouw taken goed uit te kunnen voeren. Ook bieden wij:

  • Een dynamische, professionele en open werksfeer;
  • Een goede mix aan verantwoordelijkheid en creativiteit in je werk;
  • No-nonsense cultuur met aandacht voor een gezond werkklimaat en ontwikkeling van de medewerkers;
  • Financieel solide organisatie; innovatie gedreven, bereidheid om te investeren in waarde creatie en een duurzame toekomst;
  • Ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden;
  • Zeer betrokken medewerkers die er vol voor gaan!
  • Maaltijdcheques (6 €/dag)
  • Groeps-, hospitalisatieverzekering op kosten van Sonneveld
  • Variabele beloning van maximaal 25% van 12 x het maandsalaris
  • Opleidingsdagen per jaar

Interesse? Super!

Voor vragen over de vacature kun je terecht bij Patrick Buelens via +32 470 207 803 of per mail patrick.buelens@sonneveld.com. Solliciteren kan naar pz@sonneveld.com.

Over Sonneveld

Sinds 1956 is Sonneveld is een toonaangevende producent en leverancier van bakkerijgrondstoffen en sinds 2010 onderdeel van Orkla Food Ingredients (OFI). OFI is een vooraanstaand Europese speler in bakkerij ingrediënten en maakt deel uit van Orkla. OFI wordt vertegenwoordigd door 70 bedrijven in 23 Europese landen, en bestaat uit zowel productie- als verkoop- en distributiebedrijven. 

Met onze activiteiten, producten en services bieden we oplossingen die de uitdagingen en processen in de bakkerij minder complex maken. En daarmee het alledaagse leven en werk van de bakker eenvoudiger maken! Het actief delen van onze kennis, de intensieve samenwerking, betrokkenheid én het begrip voor onze klanten zijn de kenmerken die ons sterk maken. SAMEN zorgen wij dat onze klant -de bakker- met gemak het beste brood en banket bakt.

Bij Sonneveld Group B.V. werken ruim 250 medewerkers verdeeld over meerdere vestigingen binnen Europa en daarbuiten. Wij zijn een ambitieus en groeiend bedrijf, waarbij wij bouwen aan onze pilaren: Duurzaamheid, Innovatie en Digitalisering.